Friday, April 13, 2007

Mimpi Bakal Menjadi Kenyataan!

Wah! Teman kita ni, Engineer Efferaiza dah pakai kereta baru. Ialah, kereta lama Daihatsu Charade Aura tu dah habis bayar. Sekarang dah tukar Naza Citra. Pagi tadi datang kerja bau getah dan bau kedai masih lekat kat badan! Itulah rezeki murah namanya.

Kereta Mazda RX8 saya masih tersadai kat port sebab dokumen Kastam tak clear lagi! Dah lama tunggu sampai dah dua tiga kali mimpi pandu Mazda RX8 tu! Apa nak buat. Mimpi ajelah dulu. Insya Allah ada rezeki satu hari nanti saya akan pandu kereta tu jugak!

Bilangan peserta kursus Klik Kaya Di eBay semakin bertambah. Rupanya sungguh ramai di luar sana yang berminat mempelajari bagaimana menghasilkan wang dari eBay. Baguslah kerana sudah ramai orang kita yang sudah sedar. Daripada membuang masa di kafe siber tanpa menghasilkan faedah kini sudah ramai yang mampu menjana pendapatan yang tidak mustahil melalui eBay.

Cuma, yang masih kurang faham baguslah belajar. Kata orang tua-tua belajar ni kena ada guru. Setakat membaca buku atau dapat maklumat dari internet masih kurang membantu. Jika berguru, insya Allah segala selok-belok, liku dan jurang dalam perniagaan ini dapat diketahui. Itulah yang saya alami sendiri pada peringkat awal. Akaun eBay digantung dalam tempoh tertentu kerana melanggar peraturan. Bila dah kena, barulah sedar betapa penting berguru. Universiti KongSiKong boleh membantu.